Un nou segment de cale ferată dintre Bârzava și Vărădia a fost pus în funcțiune joi, marcând un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din vestul României. Tronsonul, care se întinde pe aproape 16 kilometri, face parte din magistrala 200, conectând orașele Arad și Deva.
Proiectul, finalizat după opt ani de lucrări, include construcții importante, precum două poduri peste râul Mureș, un tunel de 603 de metri și pasaje rutiere. Inițial, trenurile vor circula cu viteze de până la 120 km/h, urmând ca ulterior să fie crescută limita la 160 km/h, permițând astfel deplasări mai rapide pe o porțiune semnificativă a traseului.
Pe lângă infrastructura principală, au fost realizate 25 de lucrări de artă și 7 construcții civile, iar sistemul de centralizare electronică a fost instalat pentru a asigura siguranța circulației. De asemenea, a fost deschis un nou punct de oprire la Lalasinț, iar stația Vărădia beneficiază acum de o clădire modernizată și o pasarelă pietonală.
Pe prima linie, încă în lucru, circulația va fi reluată în aproximativ două luni, odată cu finalizarea reconfigurării căii ferate în zona stației. Aceste investiții contribuie la îmbunătățirea conexiunilor feroviare și reducerea timpilor de călătorie în regiune.